Ma ~ Time

Monday, July 26, 2010

Dan aku... mendegus lagi...

Hari ni... dah 26 haribulan...
Cut off day aku adalah 15 haribulan...
Saper pandai kira?
Hmm...
Itu pun aku sendiri yg call & remind-kan si HR...
Tentang cut off day aku & juga work sheet aku yg perlu diisi...
Keesokan harinya... yakni 16 haribulan...
Si HR datang dgn penuh ke-gedik-kan...
Alah, Jamy... i lupa bawak u punya form work sheet.
I bagi dulu u punya attendance.
Nanti, if u lalu tmpt i... u amek form eh?
Smbl berlalu ke-sengeh~an

Boleh?!!
Arghhhhhhh!!!

Lepas lunch, aku call balik HR tanya sama ada form aku dah di-print ke belum...
"Oh, ok... ok.. i print skrg, u dtglah skrg"
Dangggg...

Sebaik aku dpt kan form... isi & terus submit ke HR semula...
Hari yang SAMA... ok!

Hari ni... 26 haribulan
10 hari selepas aku isi borang & hantar kepada HR!

Dan apa yang ada dalam DOMPET kala ini?
Nasib baik... ada DUIT untuk isi petrol...
Selebihnya... makan ROTI balik la aku...
Ar ar ar...

Giler syahduuu mahdan siotttt!!!

DOA aku cuma satu je...
Aku HARAP sangat
Aku BERDOA sangat...
Sebelum 1hb Ogos nanti...
Dalam tangan aku sudah tersedia GAJI yang TAK PERLU aku TAGIH, TANYA
Supaya...
Aku tak perlu terus beri ALASAN... SEBAB...
Untuk aku MENANGGUHKAN pembayaran...

Nak cari sumber lain dah tak tercari dah...
Orang nampak je aku ke sana ke mari...
Ke sana dan ke mari pun mencari rezeki...
Membayar balik apa yang sudah TERTUNDA, TERTUNGGAK...
Tak pe... tak perlu kasihan...
Terlalu banyak kasihan yang tak terbalas...

Hu hu hu...
Sungguh menyedihkan

No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads