Ma ~ Time

Tuesday, January 25, 2011

..kecamuk...

...serabut... kelam kabut...
satu pun... tak dapat melegakan kegusaran hati yang sekian lama menguasai jiwa...

...satu per satu... usaha...
bagaikan terbantut...
dek kerana... mungkin aku terlalu berlembut...
mungkin jua... mengikut kehendak sehingga aku sendiri terjelepok membangunkan diri sendiri...

tak kan tak nampak hasilnya...
tak kan sentiasa begini saja...

kiri kanan... depan belakang... sentiasa menanti perkhabaran...
baik yg mendoakan... mahu pun yg menunggu tersungkurnya segala kemegahan... lalu rebah terlentang...

nak dibandingkan jahatnya aku.. jahat lagi orang lain buat pada aku...
dan sebetulnya... aku tak layak meletakkan tanda aras keadilan... mahupun penghakiman...

kau... siapa nak doakan musibah buat orang yang kau zalimi?
aku... tak layak menghakimi hanya kerana aku bertindak kurang ajar...
 
bohong... kalau aku menidakkan aku tak terjentik...
bohong... kalau aku tidak mengiyakan apa yang aku lihat... baca... dengar...
bohong juga aku... kerana aku juga... secara diam... menyumpah seranah...


No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads