Ma ~ Time

Wednesday, March 2, 2011

da nite mumbles

Aku bukan jenis suka memekak...
Tapi... orang cakap... aku ni jenis yang berlagak...
Riak... cakap besar... habuk pun tarak...

Tapi, bila aku diam...
Orang tanya jugak...
Bila diberitahu sebab...
Tak percaya...
Takkan keadaan yang sama saja!

Bunyi... SALAH...
Tak BUNYI... lagi menambahkan MASALAH!

Kadang²... mcm nak PERLEKEHkan saja tahap pemikiran mereka yg MEMERHATI...
Kata MEMERHATI...
Tapi, bila melihatkan REAKSI PEMERHATI... SERKAP JARANG 24 jam!
Sudahlah SERKAP JARANG... siap tabur citer... jaja citer...!!!
KALAH artis tawwww!
Kelassss... ko nok!

Tapi, seriously... aku sendiri tak faham...
Tak tahu lagi...
Tang mana harus aku... DUDUK SELESA...
Tang mana lagi, harus aku... BERDIRI BANGGA...

Paling lah aku SANGAT pantang... menyampuk² tak berhaluan kanan mahupun kiri...
Ntah mana² punya terjahan status...
Lepas tu... beriya² mencucuk² emosi...
Tapi, bila kita REPLY differently... dicubanya PUTAR ke arah lain...
Dan bila GAGAL... siap buat STATUS baru & cuba dapatkan sokongan di DINDING RUMAH nyer sendiri...
Giler PATHETIC nyer engkau nih!!!

Kadang²... mmg tak nak FIKIR panjang pun...
Buat sarat paler...
Buat senak urat otak...
Tapi, bila dah sampai SATU tahap...
Harap MAKLUM... aku akan bunyi dari MULA sampai HABIS...
Mengalahkan NENEK KEBAYAN MARKONAH!

Sudahlah...
Menyesal aku melayan pe'el yg tak berfaedah ni...
Biarpun hati meluap² menahan amarah...

Bukan cakap diri aku ni betul semua... bijak semua... terer semua!
TAK!
Cuma... tu lah... byk sgt benda nak LUAH!
Dan kalau lah boleh aku ungkapkan SEMUA yg mmg da lama bersarang dlm hati...

2 comments:

  1. adoiyai..skali dia bg tarbiyah kat umah aku ler... org len aku nk tembak.. org len dtg menembak..mcmana... nk cakap pasal hukum hakam ngan org tu.. dia lebih arif sbb pernah bekerja dlm area gitu... tp.. tulah..

    adoiyai...

    ReplyDelete
  2. silap nya AKU!
    semua nya sebab AKU!
    PADAN MUKA AKU!

    ReplyDelete

NuffNang Ads

NuffNang Ads