Ma ~ Time

Tuesday, June 7, 2011

d unrelated...

how do you FEEL... when sum1... say sumthin... directly to you... and relate to whatever things you do in life... especially... bout ur own job...

bukan bermakna terlalu EMOSI...
bukan sebab AGAK SENSITIF...
bukan kerana tak boleh DITEGUR...

aku datang dengan satu misi... satu niat... satu tujuan...

aku tinggalkan KECELARUAN...
aku lupakan KESESAKAN
aku abaikan KESERABUTAN
...dalam hari²ku yang kian menggugat KESTABILAN diri...

kenapa perlu dikaitkan... disamakan...
dgn apa yang aku buat dalam hidup terutamanya tentang PERIUK NASI aku...

sekarang ni... misi aku itu... tujuan aku itu...
memberi SUMBANGAN kah kepada PERIUK NASI aku?

aku sanggup BERLAPAR,
aku sampai sanggup berJIMAT CERMAT
aku tekad berSIAP SEDIA
demi untuk mengharungi TUJUAN itu...

jadi, apa RELEVAN nya dgn menghubungkaitkan PERIUK NASI dgn TUJUAN aku?
2 PERKARA dgn NAWAITU yg AMAT KETARA BERBEZA...

Sudahlah tidak tahu apa yang aku lalui demi sesuap nasi...
Sudahlah semborono membuat ringkasan dalam tingkah laku...
Dan sekali lagi... apa KAITAN nya PERIUK NASI dgn TUJUAN aku itu tadi?

Nak kata aku ini kesayangan... bukan!
Nak kata aku ini ditandatangan... oh sunggoh perasan!
Tapi... kenapa aku jua yg perlu disebut...?
Peliknya... kenapa aku juga yg dijadikan panduan...?

Mungkin betul kata kawan aku tempoh hari kala mengajaknya utk turut serta...
Bila sesuatu yg kita buat itu bukan kerana terpaksa... lebih SERONOK hasilnya...
Tapi, bila DISURUH KOMITED tanpa HITAM PUTIH... TERPAKSA itu lah hasil produk akhirnya...

No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads