Ma ~ Time

Wednesday, June 27, 2012

TRANSPARENT... itu TELUS

Kelakar pun ada... Terkedu pun ada...
Nampak kental... Tapi, ramai sangat yg TWO FACEs...
Bertalam² muka memasing...
Perkara yang aku acapkali jumpa... bila join team futsal...

Aku tak terer... even da main futsal since 2005... sampai la ni, timbang bola pun tak lepas!
Wahahaha... pfbttt!
Dari tak pandai sepak bola... suka bawa bola solo... xreti format "diamond"...
Sekurang²nya... aku suka bila ada rakan² sepasukan menegur akan kelemahan² aku...
Setidak²nya... aku sedar... d mana tahap ke-futsal-an aku...

Kadang² bila terlalu bersandar dgn apa yang dibaca, dipost, d-tweet...
Aku rasa... bohong sangat lah org x amek peduli....
Ye tak?
Bohong sangat lah... mereka² yg berkenaan utk TIDAK klik, mahupun baca sekali imbas...
Dan bersandarkan pemahaman yg sekilas pandang.... wujud PERASAAN NEGATIF....
Hanya kerana apa yg dibaca, dipost mahupun d-tweet...

Kamonnn... futsal d Malaysia ni... xyah ckp mesia la, KL je...
Tak lah besar sgt...
Dari SP Ampang / Bkt Jalil smpi la ke Subang / Sunway / Klang mahupun Kota Damansara mahupun yang sekitar kwsn....
Alih²... ko pusing... ko keluar-masuk team sana, team sini...
Sah² ko jumpa "bekas²" rakan sepasukan... "bekas²" kwn yg pernah berkepit ke sana ke mari...

Tak payah lah... panjang²kan kisah² yg tak berapa nak mendapat perhatian media tempatan mahupun media sosial....
Tabur sana, kutuk sini, dendam tahun² sudah... mahupun cacian maki hamun....
Alih²... jumpa duduk satu meja... setepekkk kena kat muka sendiri...
Time tu... ko nak lari?
Hadapppp aje lah.... biarpun air muka tu da berubah...
Sebab? Telah di-malu-kan dek FAKTA yang bukan lagi AUTA

Beshhh kan....
Sendiri mau ingtttt la kawan....
Futsal pempuan ni x ler global norrr... esp in Malaysia



No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads