Ma ~ Time

Tuesday, November 13, 2012

...be REAL ...be YOURSELF



Tak pernah aku melabelkan diri aku SEMPURNA...
Tapi Insya Allah... moga Allah senantiasa ada di sisi...
Jauhkanlah daripada segala bentuk kelalaian, kealpaan
Yang paling penting... SENTIASA BERPIJAK di dunia NYATA

PELIK rasa... bila dapat tahu... ada yang bercakap SEBALIKnya tentang DIRI ini...
Hanya kerana melihatkan keadaan RAPAT dengan seseorang / sekelompok
ANGGAPAN itu lebih tinggi daripada keinginan untuk BERTANYA pada tuan badan itu sendiri...

Lebih kelakar, PESANAN / PERLI-an itu menggunung...
Bagaikan tidak menyedari KATA²/UNGKAPAN yang diberikan langsung tidak menggambarkan DIRI yg mengeluarkan / meluahkan / menyebutkannya...
Kalaulah CERMIN itu diberikan & button PLAY itu dapat memutarkan kembali bait² KEADAAN yang SERUPA....

Ini kali ke-2, aku berdepan / berada dalam situasi ini...

Apa PERLU nya kita mengikut telunjuk KAWAN yang hanya mahu kita berada di tempat nya & langsung tidak peduli akan kelilingnya?

Langsung tidak menghormati... baik KAWAN yang selalu cuba menjaga hatinya... mahupun KAWAN yang sudah BERSTATUS & terpelihara keperibadiannya?
Apa PERLU nya kita membuatkan KAWAN kita turut sama terikut / terjebak dgn ke-TIDAK SEMPURNA-an diri?

Betul... kita semua punya PRINSIP... punya PEGANGAN... punya HAL PERIBADI masing²
Tapi, janganlah terlalu meng-AGUNG-kan sangat mahupun ber-BANGGA dengan apa yg dijalani...

Bagi aku, biarlah kita berpada²... tak perlu terlalu ber-MUKA²... LANTANG mengatakan kita ni saja lah yang BETUL dalam kehidupan ini....

Sebagai KAWAN... aku harap sangat... KAWAN² aku TAK JAUH membelakangkan yang SEBENAR...
Aku mengaku... aku jua tak sesempurna sebagai MUSLIM...
Tapi, aku memilih untuk TIDAK TERIKUT hanya kerana... KAWAN² keliling aku ber-KEADAAN sedemikian...

Terima kasih kerana memberikan INGATAN / PESANAN... & I hope it's APPLY TO YOU too...
Insya Allah...













No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads