Ma ~ Time

Friday, April 23, 2010

Kesempatan yang diberikan...

Malam tadi, aku berkesempatan menghadiri tahlil untuk arwah Haji Ali Bin Abd Molok, ayah kepada kawanku, Nor Asnah Ali (As)...
Heh... kalau aku tahu.. aku gerak sebelum Maghrib...
Jammed giler kat dpn Alpha Angle tu... rupa2nya ada "J Card Day"...
Sengal!

Nasib sempat aku smpi ngam2 azan Isya'
Sempat juga bersedekahkan Yassin...
Alhamdulillah...

Kadang²... keliling aku pasti mempertikaikan ZAHIR aku, kan?
Takpe lah...

Pada aku... aku bersyukur aku masih mampu membacaNya...
Pada aku... aku gembira aku masih mahu menyertaiNya...

Sekurang²nya... bila aku sunyi... bila aku rindu...
Pada Dia lah aku mengadu...
Pada Dia lah aku menangis...
Pada Dia lah aku memohon... meskipun aku sedar aku tak layak meminta...

Kala sembahyang berjemaah... dapat aku dengar esakan orang sebelah...
Berkaca sekejap mata aku...
Aku pernah melaluinya... meskipun hanya arwah Atuk aku... aku di sisinya kala di hujung nyawa...
Biarpun 2 tahun berlalu... seakan semalam saja baru berlaku...

Terlalu berseronok... terlalu bersuka ria... menghentam sana sini...
Masih lagi ada unsur INSAF dalam diri ini...
Beringat... berjaga²... senantiasa aku praktik kan...
Tapi, kalau terkena juga... bermaksud... ada yang mungkin aku terlepas pandang...
Tak mengapa... moga hari² mendatang... aku akan terus beringat

No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads