Ma ~ Time

Tuesday, May 4, 2010

Bila semua perkara menjadi SAHUTAN...

Aku rasa, semua orang perasan... sejak minggu lepas... status² yg wujud di FB aku agak "DINGIN, TEGANG"...
Senang cerita, very da ANGRY~MANGRY...
Puncanya?
Banyak sangat yang selama ini kita biarkan sekeliling bersuara...
sama ada secara TERUS, BERDEPAN, BERSELINDUNG...
Lebih mengHANGATkan keadaan... bila acara SAHUT-SAHUTAN berlaku...
Hati mana tak terdetik?
EMO...?!!
Ada sesetengah memilih untuk terus menaip STATUS...
Ada sesetengah jenis yang MEMBERONTAK, BERBUNYI & KEPOH tak kena tempat...
Dalam banyak² KEADAAN... cuba untuk tidak terjebak sama dgn USULAN yg telah mengakibatkan pelbagai IMPAK...
Ada yang tolong "selamatkan" pihak lain...
Ada juga yang memilih untuk "selamatkan" diri sendiri dgn menunding kembali org yg telah memperkatakan tentang dirinya...

Tak tahu mengapa aku terdetik untuk melihat updates status...
Sekadar melihat²... dan kalau boleh...memang tak nak terjebak sama...

Entah lah... kalaulah aku ini jenis yg menyusahkan org... menjahanamkan org...
Baik dari dulu!
Dari awal kejadian keadaan!
Bukan setelah aku sendiri yang diPERLEKEHkan...

Sunggoh tidak ADIL!
Ops! Siapalah aku untuk mempersoalkan ADIL itu pada pihak² yg berkenaan...
Nak pertikaikan HAK?
Sampai SUDAH lah agaknya... takkan bernoktah...

No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads