Ma ~ Time

Tuesday, May 17, 2011

Bonding with FC BLONDE @ Broga Hills & Sg Tekala...

Wehoooooooooo...
Got a chance to go to Broga Hills for the 3rd time...
And it's on Wesak's Day... hookay!

Yeah... as predicted... it's all PACKED UP!!!
All da way up to the notch... dayyemmm!!!

p/s: xgheti² ker korg dok uma? huhuhu...

So, this time around... da usual accompany:- Fara + Azy BobMari (ayue can't make it this time)
Joining us, my futsal's team:- FC Blonde (Nisha, Nina, AJ, Dylan & Ayu)
3 cars... meet up right after Sg Ramal's tol as early 5.15am

p/s: a friend ~ azueme supposely to join us along with her hubby... can't make it also ;p
aishhh.. baru nak hajak gossip!

We had our breakfast at usual place... mamak tepi jalan after BhP stesen...
And contineu our journey at 6am

As we reached at the kebun kelapa sawit...
Already saw deretan kereta² yg sibuk mencari parkir...
Wahlauuu... 6am okeh!
Memang penoh umat d hari cuti umum ini... aihhh!

Sebaik mendapat spot parkir...
Kami pun bersiap sedia untuk mendera diri...
Dan kali ini, haku hanya berkeadaan sangat slumber tanpa sebarang pemberat untuk dihangkot!
Maleih ku bwk dslr ku... plus ini adalah kali ke-3...
Cukop2 lah berposing d puncak nanti... (aku kah yg posing nanti? hahaha... tettt!)

Walaupun ramai... agak mengkagumkan... kerana pendakian kali ini... kami berjaya memecah rekod...
Klu sblm ini, 1st time (45 min) ~ 2nd time (30 min)... rekod kami kali ini cuma 20 minit...
Wahooo... cayalah!

Nak sampai ke 1st puncak pun agak terbantut kerana... ramai sgt manusia melepek & bertenggek...
Guano nyer nak terus kan perjalanan kan...
Alih² kami jadikan satu ruang di tepi... sbg markas...

Lebih kurg 15 minit...
Hati meronta² nak naik ke puncak...
Tapi, xsemua yg naik...
Hanya aku, azy, nisha & dylan...
Tu pun smpi 1st puncak je...
Sbb ramai nawwwwwwwwww manusia...
Serius x feel aman damai...
Walaupun angin bertiup nyaman

Lepak kejap sementara menunggu sunrise...
Subhanallah...
Aku kagum dgn ciptaan Nya...
Dan rasa nyesal sgt x hangkot DSLR...
Sbb... w/pun da 3x panjat...
Harus aku akui... sunrise kali ini... sgt... sangattttttttt SEMPURNA!!!
Aishhhh... hangennn plak mengenangkannya... hehehe!

Sesi menurun dari atas benar² menggugat gwa raga bakul kaki aku...
Aku terpaksa "barefoot" kerana sandal aku tercabot tapak nya...
Tapi, besh gak barefoot... cengkam lebih sket...
Cumanya sedap kat tanah2 lembut & basah ler...
Smpi kat kawasan kering, kasar & batu² kecil... berjengkit² d buatnya.

Lebih kurang 8.30am... kami semua bertolak ke Sg Tekala
Yay! Mandi Sungai! Yahooooo...
Lamanya la xmandi sungai...
Jakun jap! Heh...!

Mandi-manda lebih kurg...
Kitorg bertolak mencari pemakanan sekitar 12 tgh hari...
Cadang mulanya nak makan kat Look Out Point (btol ke aku eja ni?)
Skali smpi kat situ... tutop...
Waktu operasi sekitar lwt petang...
Maka terpaksalah cari tmpt pemakanan lain...
Alih²... end up kat Setiawangsa...
Hahahaha... lawak!

Dah kenyang melantak.. mata mmg layuuu benooo...
Drive keta pun da ala² senggok² hantok!
Hantar Azy pulang... n menuju pulang...

Smpi uma... mandi, kemas.. aku tdo smpi pkl 6pm...
Skrg.. mata aku da sogarrrr broga plak!
Adeh!!!

p/s: oiiiiiiiiiiiii gi abeskan ALBUM!!!

No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads