Ma ~ Time

Tuesday, January 24, 2012

Ghalat yang terkilan...

Aku tahu aku banyak menyusahkan orang sejak aku buat keputusan untuk membuat full time freelance...
Namun, setiap waktu, setiap saat... setiap satu pertolongan kepada diri aku... mana kan mungkin aku LUPA / ABAI...

Antara RELA / IKHLAS... setiap satu pertolongan yang dihulurkan kepada aku, tiada satu pun perkataan yang wujud di dunia ini mampu disama-ertikan / menggambarkan betapa bertuahnya aku menerima / mendapat pertolongan sedemikian...

Selepas 2 tahun... alhamdulillah... aku kini berada dalam landasan yang selesa...
Satu per satu aku cuba membalas kembali setiap satu pertolongan yang pernah dihulurkan / diberikan kepada diri ini...

Sama ada mahu PERCAYA / tidak mahu MENERIMA keadaan diri aku sudah kembali STABIL...
Terpulang...
Pada aku, menjadi SATU TANGGUNGJAWAB / SATU AMANAH untuk mengembalikan semula apa yang telah aku TERIMA 2 tahun lepas...

Satu saja aku pinta...
Tiba saat, tiba masa... takkan aku LENGAH, takkan aku ELAK...
Dan kalau betul.... PERCAYA akan DIRI AKU... pastinya AKU sentiasa PERCAYA akan KEIKHLASAN / KESUDIAN di atas segala PERTOLONGAN / BANTUAN sebelum ini....

Jangan kerana AKU BERDIAM DIRI...
Jangan kerana AKU KE SANA KE MARI...
Menjadi PENYEBAB akan SEGALA KATA² HAMUN / NISTA atas TINDAKAN mahupun PERBUATAN...

Dan tidak pernah TERDETIK SEKELUMIT pun aku ingin MEMBALAS KEBAIKAN menjadi DENDAM...
Sebab aku tahu... AKU PERNAH MENYUSAHKAN ORANG² KELILING

No comments:

Post a Comment

NuffNang Ads

NuffNang Ads